Gr

Min dag er fuldendt. Jeg gav en hjemløs halvtreds af mine kroner. På den ene side er det intet, på den anden er det meget. Glad blev han i hvert fald. Hans smil gik direkte ind i mit hjerte, og derefter fortrød jeg på ingen måder, hvad jeg lige havde givet fra mig. Også selvom, jeg kunne have købt en fin top i genbrug. Nej, hans smil, fik mig til at smile, og han lagde hånden på hjertet og sagde, at han ville bruge dem på noget, der fik ham til at smile. Andet end alkohol og smøger.

For normalt er jeg meget skeptisk. Da jeg var i London, godt et år tilbage, gav jeg lidt penge til en hjemløs, og da jeg efter at være gået forbi ham, vendte mig om, rejste han sig, og trak en Iphone frem under tæppet. Blev så rasende og siden da, har jeg haft svært ved at tro dem. Men denne mand havde et bestemt blik i sine øjne, der gjorde, at jeg kunne stole på ham. Og det fuldendte min dag. Mit smil er stadig højt hævet og jeg tror der går tid, før det forsvinder. Gør hvad der gør jer glade. Hvad der fuldender jeres dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar