Tempo på

Det kører på skinner. En mandag bliver brugt i fitness med en motiverende og sød pige, der efterfølgende følger mig hen til toget, der sætter mig af i Borris, hvor endnu en sød person venter. Turen går hjem, ud på landet og første halve time bliver brugt på fordybelse i nogle rimelig overkommelige lektier. Derefter tegnes der, males, ryddes op, findes tøj og pakkes taske. Otte dejlige timers søvn finder sted, før en tirsdag med en kæmpe mængde moduler og dernæst the- og kaffedrikkeri med endnu en sød én. Her bliver plapret om gymnasieliv og kærlighed til både tøj og ham den søde, og pludselig vender toget igen snuden mod lille Borris. Her venter en dejlig aften med hurtig løbetur, der sætter det stille og rolige tempo op, fra de to fredsommelige dage. En onsdag der bliver spenderet et sted, hvor tankerne kan løbe frit og alt er tilladt. I min seng, med de dejligste dyner trukket ind i det mest vidunderlige blå-og hvidstribede betræk. Timerne går med min yndlings, som jeg slet ikke tør kaste mig ud i at beskrive. Mormor tager et smut forbi og plukker spandevis af bær. Aftenen går med en lang gåtur i det dejlige vejr, hvor forskellige emner bliver vendt. Da vi ankommer hjemme igen, kalder dynerne oppe på værelset og vi putter os hurtigt. Torsdag bliver der slappet af. Tidligt hjemme, lektier og afleveringer laves. En sød slikkurv med en masse godter bliver mikset sammen, klar til turen går mod Dejbjerg, hvor min søde rumbo holder til i år. Der snakkes og bliver krammet en masse, turen går hjem og der pakkes til en forventningsfuld og dejlig weekend. Hygge med en masse skønne piger finder sted fredag, før vi smutter afsted, hvor synet af 400 mennesker ses forude. Et brag af en fest, med nye bekendtskaber og gamle venner ses. Da klokken rammer de to, rammer jeg ligeså min seng, til en dejlig nats søvn, før der gøres klar til næste fest lørdag. I ført sommertøj, badevinger, hulakrans og et smil på læberne danser vi flere timer, skråler med på sangene, drikker farverige drinks, og smutter så til sidst glade hjem i seng. Nu sidder jeg her, efter en herlig uge og hvor er det skønt at sige, at jeg går en ligeså dejlig én i møde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar